ZASADY ORGANIZACJI KOLONII LETNIEJ
Mielno-Unieście ośrodek „BAŁTYK” 2018
§ 1
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji, w tym naboru uczestników kolonii oraz zasady uczestnictwa w kolonii.
Na kolonię zostanie zakwalifikowanych 180 uczniów, z klas 1-5 ze szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Tarnowo Podgórne.
Udział w kolonii jest dobrowolny.
Warunkiem zakwalifikowania uczestnika jest uzyskanie co najmniej oceny poprawnej zachowania na I semestr w roku szkolnym 2017/2018.
Uczestnicy kolonii wnoszą opłatę, która wynosi 340 zł.
Kolonia odbędzie się w miejscowości Mielno-Unieście.
Dziecko można zapisać tylko na jeden turnus.
Pierwszeństwo w udziale w kolonii mają uczniowie (pierwszy termin zapisów):
którzy nigdy nie uczestniczyły w koloniach letnich, organizowanych przez gminę Tarnowo Podgórne,
2) w roku 2017 nie uczestniczyli w kolonii w Grzybowie/Dziwnówku,
3) z rodzin wielodzietnych -rodzina wychowująca co najmniej troje dzieci do lat 18.
9. Wymóg nie dotyczy rodzeństwa, jeżeli - jedno z rodzeństwa po raz pierwszy będzie uczestniczyło w kolonii letniej organizowanej przez gminę.
Pozostałe dzieci będą przyjmowane w miarę wolnych miejsc (drugi termin zapisów), zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
Jedna osoba może zapisać jednego uczestnika lub rodzeństwo.
Dla potwierdzenia kryterium ust. 8 pkt 1 -3 rodzice składają oświadczenie.
Warunkiem udziału w kolonii jest wpłata 340 zł. Wpłaty należy dokonać przy zapisie.
§ 2
Czas, miejsce i sposób realizacji kolonii
Kolonia odbędzie się w miejscowości Mielno-Unieście w okresie od1 do 29 lipca 2018 r.
- cztery turnusy.
Kolonia jest skierowana do uczniów z klas 1-5 ze szkół podstawowych prowadzonych przez gminę Tarnowo Podgórne.
Na każdym turnusie opiekę nad dziećmi sprawuje czterech opiekunów (wychowawców). Kolonią kieruje kierownik, wyznaczony przez gminę.
§ 3
Warunki uczestnictwa w kolonii
Uczestnikami kolonii mogą być dzieci:
z klas pierwszych z rocznika 2010, uczniowie z klas II – V uczęszczający do szkół
podstawowych prowadzonych przez Gminę Tarnowo Podgórne; którzy podpisali fakt zapoznania się z Regulaminem kolonii;
których rodzic złoży oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji treści Regulaminu kolonii; złoży odpowiednie oświadczenia stanowiące załączniki do Regulaminu;
których rodzic wypełni kartę kwalifikacyjną uczestnika kolonii;
§ 4
Rekrutacja
Rekrutacja prowadzana będzie w sekretariatach szkół w dniach:
I termin zgłoszeń: 7-9 maja 2018 r.–szkoły przyjmują zgłoszenia dzieci wymienionych w § 1 ust. 8 i 9 - zgodnie z kolejnością zgłoszeń,
II termin zgłoszeń: 11 i 14 maja 2018 r. szkoła przyjmuje zgłoszenia pozostałych dzieci, zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
Ze strony szkoły za rekrutację na kolonię odpowiedzialny będzie wyznaczony przez dyrektora szkoły pracownik.
Wszyscy uczniowie zostaną poinformowani o możliwości uczestnictwa w kolonii poprzez strony www szkół oraz wywieszenie informacji w szkołach.
Rodzice uczniów zakwalifikowanych na kolonię złożą wypełnione karty kwalifikacyjne uczestnictwa dziecka w kolonii najpóźniej do dnia 18 maja 2018 r.
Jeżeli rodzic nie złoży karty kwalifikacyjnej wraz z wszystkimi załącznikami w wyznaczonym terminie, będzie to traktowane jako rezygnacja z uczestnictwa dziecka w kolonii i jego miejsce zostanie przydzielone kolejnemu dziecku z listy oczekujących;
Kwota za udział dziecka w kolonii wynosi 340 zł.
§ 5
Zasady rezygnacji z udziału w kolonii
Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w kolonii (wyłącznie w formie pisemnej) w przypadku gdy:
rezygnacja została zgłoszona w sekretariacie szkoły co najmniej 2 tygodnie przed planowanym terminem rozpoczęcia turnusu i jest usprawiedliwiona ważnymi względami osobistymi lub zdrowotnymi – należy podać przyczynę rezygnacji. Kwota będzie wypłacona w całości, w ciągu 14 dni licząc od dnia rozpoczęcia turnusu, na który uczeń był zapisany;
jeżeli rezygnacja nastąpi na krócej niż dwa tygodnie przed terminem wyjazdu:
z przyczyn losowych lub zdrowotnych rodzic ucznia zobowiązany jest do złożenia pisemnej rezygnacji – należy przedłożyć stosowny dowód na ich poparcie np. zaświadczenie lekarskie. Za ważną przyczynę uznaje się: wypadek, zdarzenie losowe, chorobę uczestnika uniemożliwiającą udział w kolonii.
Zwrot kosztów nastąpi po uznaniu zasadności roszczenia, nie dłużej niż do końca trwania kolonii;
w innych przypadkach zwrot poniesionych kosztów nastąpi po znalezieniu zastępstwa, w pierwszej kolejności będą brani pod uwagę - uczniowie z list rezerwowych, w drugiej kolejności inne dzieci spełniające warunki rekrutacji;
W miejsce ucznia, który zrezygnował z wyjazdu pojedzie pierwszy uczeń z listy rezerwowej z danej szkoły lub kolejny, w przypadku gdyby pierwszy uczeń z listy rezerwowej nie mógł pojechać lub nie wyraził chęci wyjazdu.
Jeżeli w danej szkole nie ma uczniów chętnych na wyjazd, w następnej kolejności zostanie zakwalifikowane dziecko ze innej szkoły ( zgodnie z ust. 2).
Zwrot kwoty w przypadku rezygnacji, o którym mowa w ust. 1 pkt 2b nastąpi po dokonaniu wpłaty na konto UG przez kolejnego uczestnika kolonii.
Jeżeli dziecko nie stawi się na miejscu zbiórki, w dniu wyjazdu, organizator obciąży rodzica kosztami rezerwacji miejsca w autobusie i rezerwacji noclegów (50% kosztów przypadających na uczestnika). Pozostała kwota zostanie zwrócona po pisemnej rezygnacji.
Przy rekrutacji nie ma trybu odwoławczego.
§ 6
Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje dyrektor Centrum Usług Wspólnych Oświaty i Zarządzania Kadrami w Tarnowie Podgórnym
Zasady Ogólne Organizacji Kolonii w roku 2018 wchodzą w życie z dniem podpisania przez osobę upoważnioną działającą w imieniu Organizatora.
____________________________________________________________
data i podpis osoby upoważnionej